Ložiska a náboje kol
Náboje a ložiska kol tahačů i přípojů jsou jedny z těch dílů, co dostávají pořádně zabrat. V naší dílně problémy s nimi spojené řešíme často.
30 let
Jsme s vámi od roku 1992
Díly
Používáme díly od ověřených značek té nejlepší kvality
Náš tým
Máme zkušený tým plný profesionálů
Záruka
Záruka na servisované díly a práci
Ložiska se dají řešit samostatně
Pokud ložisko začíná zlobit, to znamená, že třeba hučí, většinou stačí vyměnit jen to. Nemusí se hned řešit celý náboj. Oprava je rychlejší, levnější a méně komplikovaná. Co se týče poruchovosti, nelze nijak říct, jak dlouho ložisko vydrží, záleží to na více faktorech, nicméně může to být i po celou životnost tahače nebo přípoje.
Náboj se mění, až když je problém větší
Náboj měníme, až když je opravdu zle. Neřešené ložisko na konci své životnosti generuje teplo, a to za jízdy neustále. Teplo se přenáší na náboj a dál, což s sebou nese i zvětšování rozsahu celého problému. S tím se samozřejmě zvedají i náklady na opravu a je nutné vyměnit ložisko i s nábojem.
Šofér a cesty hrají roli
Ohledně životnosti hodně záleží na tom, jak se s autem jezdí. Pro ložiska je zdaleka nejhorší, když se tahač s těžkým návěsem otáčí na malém prostoru. Boční síly, které na ložiska v tu chvíli působí, jsou obrovské. V servisu to poznáme nejen na nich, ale i na pneumatikách, ty jsou totiž zpravidla nerovnoměrně sjeté.
Životnost ložisek snižuje i jízda po špatných cestách. Na pěkné dálnici se ložisko jenom odvaluje, tedy plní svoji hlavní funkci. Nárazy, které musí ložiska absorbovat při jízdě přes díry a výmoly, se samozřejmě podepíší na jejich životnosti negativně. Samozřejmě chápeme, že to není úplně možné ovlivnit a třeba převoz stavebního materiálu určuje i to, v jakém prostředí se vůz pohybuje.
Nečekejte, až to rupne
Když se to kontroluje včas, dá se spoustě problémů předejít. V dílně máme potřebné vybavení a hlavně praxi – ať už jde o diagnostiku, nebo rovnou výměnu. Pokud se problém se špatným ložiskem neřeší, časem se zákonitě vysype za jízdy, tedy totálně selže a zablokuje celé kolo. Následkem toho je nepojízdná souprava a další prodražení celé opravy.