Opravy a servis brzdové soustavy tahače

Brzdy jsou na tahačích tím nejdůležitějším. Celou soupravu, tedy někdy i přes 40 tun, zpomalují a zastavují. Jejich servis je se proto nevyplácí podcenit.

30 let

30 let

Jsme s vámi od roku 1992

Díly

Díly

Používáme díly od ověřených značek té nejlepší kvality

Náš tým

Náš tým

Máme zkušený tým plný profesionálů

Záruka

Záruka

Záruka na servisované díly a práci

Médiem je u tahačů vzduch

Od běžného auta se brzdové soustavy tahačů i přípojů dost zásadně liší. Tlak zde není přenášen pomocí brzdové kapaliny, ale stlačeným vzduchem. Z důvodu bezpečnosti je navíc systém postavený tak, aby bez tlaku vzduchu byly brzdy sepnuté. I proto je nutné před jízdou soustavu natlakovat, čímž dojde k odbrzdění.

Údržba brzdových soustav tahačů tedy vypadá zcela odlišně, než osobních aut. Namísto výměn brzdové kapaliny a odvzdušnění řešíme nejčastěji úniky tlaku. Ty je potřeba opravit včas, protože pokud uniká ze soustavy vzduch, dochází k nadměrnému zatěžování kompresoru, což zásadně zkracuje jeho životnost.

Poptat opravu a servis brzdové soustavy tahače

Opravy vzduchové soustavy

Opravy provádíme výměnou vedení vzduchu vždy od spoje ke spoji. Nemá smysl řešit to jakkoliv jinak, koroze se stejně projeví po chvíli o kousek dál, takže by to byla do značné míry zbytečná práce.

Brzdit soupravu je umění

Samotné brzdění pak zajišťují kotouče s destičkami. Samozřejmě je zpomalování spojené s produkcí tepla. Proto řidič musí předvídat a v případě třeba táhlého kopce brzdit raději motorem. Zbytečně dlouhé a intenzivní tření destiček o kotouče způsobuje rychlejší opotřebení obou komponent a nutnost výměny. Krajní případy mohou skončit tepelným přetížením brzd a spečením materiálu destiček, což znamená rapidní ztrátu brzdového účinku.

Rezervovat termín pro výměnu nábojů a ložisek

Kolik stojí opravy brzd tahače?

Naprosto běžným úkonem je výměna brzdových destiček, které zpravidla vydrží dvakrát polovinu toho, co zvládnou kotouče. Destičky na jednu nápravu vycházejí na zhruba 3500 korun. Pakliže měníme i kotouče, vychází materiál o asi 5000 korun dráž.

Větší servis zahrnuje i brzdové válce, ty jsou za 4000 korun. Pakliže se mění třmeny, suma rapidně vyroste, protože jeden pár se prodává za částku asi 32 000 korun. Dost zásadní položka je i řídící jednotka, u té se pohybujeme kolem sumy 30 000 korun. Nicméně to není spotřební komponenta, její výměnu rozhodně neřešíme denně.

Chcete se nás na něco zeptat? Napište nám, rádi vám odpovíme