Opravy vzduchové soustavy brzd - přípoje
Brzdové soustavy jsou v našem servisu denní chleba. Řešíme jak kotouče a destičky, tedy brzdy samotné, tak i tlakovou soustavu.
30 let
Jsme s vámi od roku 1992
Díly
Používáme díly od ověřených značek té nejlepší kvality
Náš tým
Máme zkušený tým plný profesionálů
Záruka
Záruka na servisované díly a práci
Bez tlaku se souprava nerozjede
Tlaková soustava je tím, co odlišuje brzdy nákladních aut od těch v osobních vozech. Namísto brzdové kapaliny totiž kamion i přípoje brzdí s pomocí stlačeného vzduchu. Aby byl celý systém co nejbezpečnější, funguje to tak, že když dojde k poruše a tlak klesne, dojde k brzdění. Což je také důvodem, proč tahač musí před jízdou celý systém natlakovat – bez správného tlaku by se totiž nerozjel. Tlak vzduchu tedy systém vlastně odbrzdí a tím umožní rozjezd vozidla.
Aby to nebylo tak úplně jednoduché, je součástí pneumatické soustavy i vysoušeč vzduchu, který omezuje vlhkost, která by mohla způsobovat korozi.
Závady je nutné řešit včas
Se složitostí brzdového systému přípojů i tahačů souvisejí i nejčastější problémy. Naprosto typickou a převládající závadou je únik tlaku ze soustavy. Do určité míry to umí kompresor, který tlak vytváří, kompenzovat tím, že se častěji spouští, aby pokles tlaku ve vzduchojemu vyrovnal. Jenže i to má svůj negativní efekt, klesá tím životnost kompresoru jako komponenty. Je totiž stavěný na to, aby se spouštěl jednou za čas, nikoliv na prakticky trvalý chod. Vždy je tedy nutné zjištěný únik tlaku z pneumatické soustavy řešit co nejdříve, protože kompresor není levný.
Výměna místo opravy
Oprava pak probíhá způsobem, že se hledá netěsnost a proměřují se jednotlivé větve. Je třeba vždy řešit zjištěný únik nikoliv opravou, tedy třeba zavařením trubky, ale ideálně její výměnou. Provizorní opravy v těchto případech fungují jenom jako dočasné řešení a pokud je příčinou úniku koroze, je téměř jisté, že velmi brzy začne vzduch unikat jinudy.