Digitální (inteligentní) tachograf G2/V2
Tachografy G2/V2 jsou nejnovější generací tachografů. Většina vozidel, která tachograf musí mít, je jimi již osazena. U zbytku se tak musí stát ještě letos.
30 let
Jsme s vámi od roku 1992
Díly
Používáme díly od ověřených značek té nejlepší kvality
Náš tým
Máme zkušený tým plný profesionálů
Záruka
Záruka na servisované díly a práci
Digitální tachografy G2/V2 budou brzy povinné
Termín, od kdy bude muset každé vozidlo nad 3,5 tuny, provozované v mezinárodní přepravě, mít nejnovější typ tachografu, se blíží.
Pokud nemá vozidlo nad 3,5 tuny ze zákona výjimku, musí být osazeno tachografem, je-li provozováno v mezinárodní přepravě zboží nebo osob. Velká část výměn proběhla ke konci roku 2024, ale další termín se blíží.
19. srpna 2025 nebude možné vyjet do zahraničí s vozidlem osazeným starším typem tachografu. Jediný akceptovatelný bude tachograf nejnovější, značený typicky G2/V2. Týká se to tisíců vozidel nejen u nás, ale i po celé Evropě. A jsou to většinou tahače osazené digitálním tachografem první generace. Tachografy starší už jsou všechny vyměněné, protože těch se týkal termín konce roku 2024.
Výměna tachografu – co to obnáší?
Pokud k nám přijede vozidlo na výměnu tachografu, znamená to práci jednoho člověka na půl dne, až jeden pracovní den. Starý tachograf nejdříve demontujeme, stejně tak jeho čidla a musí se vyndat i kabelové svazky. Poté proběhne instalace nových čidel i tachografu a následuje ještě kalibrace zařízení. Cena se obvykle pohybuje kolem 32 tisíc korun.
Výměnu tachografu neodkládejte
Po zkušenostech z minulého roku musíme upozornit na jednu zásadní věc. Není úplně dobré výměnu tachografu odkládat, a to z více důvodů. Prvním je kapacita servisního střediska, která není nafukovací. Výměna zabere nějaký čas a nelze ji příliš urychlit. Náš kalendář se samozřejmě velmi rychle zaplní zejména v posledních týdnech před termínem, po kterém už se starších tachografem nebude možné vyjet za hranice.
Pominout nemůžeme ani faktor nákladů. Zvýšení poptávky nestíhají výrobci uspokojovat, takže cenovky tachografů jdou nahoru. Navíc koncem roku 2024 už nebylo možné odebrat libovolné množství, ale jednotlivé dodávky byly limitované počtem kusů. Je tedy reálně možné, že ti, kdo nechají výměnu tachografu skutečně až na poslední chvíli, budou v situaci, kdy jim tahač bude třeba týden stát a čekat, až se v servisu uvolní termín.